voorstudie Zuid-Afrika - Reisverslag uit Elst, Nederland van Lieve Mulder - WaarBenJij.nu voorstudie Zuid-Afrika - Reisverslag uit Elst, Nederland van Lieve Mulder - WaarBenJij.nu

voorstudie Zuid-Afrika

Door: Lieve Mulder

Blijf op de hoogte en volg Lieve

05 September 2017 | Nederland, Elst

Hallo, ik ben Lieve Mulder en ga samen met andere leerlingen van mijn school een reis maken naar Zuid-Afrika in februari 2018. We gaan naar het dorp Genadendal in de provincie West Kaap.

Zuid-Afrika heeft veel Klimaatzones, in het noorden en oosten van Zuid-Afrika is het klimaat tropisch tot subtropisch. In delen van het binnenland en in het westen is het klimaat steppe- tot woestijnachtig. In het zuiden bij Kaapstad heerst een mediterraan klimaat. De temperaturen zijn in de zomermaanden tussen 15 en 25 graden en in de winter tussen de 25 en 35 graden. in Genadendal is het droog en zonning in februari.

De natuur is er erg divers. Er zijn grote gebergten zoals de drankenbergen en woestijnen zoals de kalahari woestijn in het Noord-Oosten. Er zijn veel Nationale natuurparken waar je de Big Five kunt spotten. Zuid-Afrika ligt aan de Atlantische oceaan en heeft veel mooie stranden.

Er worden veel verschillende talen gesproken, de belangrijkste zijn Afrikaans en Engels en Tswana en Venda zijn officiële talen. Er zijn veel volkeren met een eigen cultuur en religie, er zijn eeuwenoude tradities en muziek speelt ook een belangrijke rol in de Afrikaans culturen.

De munteenheid is de Zuid-Afrikaanse Rand, 1 euro is ongeveer 15 rand. Zuid-Afrika is een ontwikkelingsland door het lage inkomen van een groot deel van de bevolking. Er is veel landbouw en aan de kust veel visserij. Veel mensen zijn zelfvoorzienend en werken in de informele sector, dit is vooral het “zwarte” volk. Er zijn ook grote industriegebieden zoals bij West Kaap.

Ik hoop dat ik jullie meer info heb gegeven over het land en de plek waar ik heen ga.